Regulamin Organizacyjny
- Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin definiuje zasady funkcjonowania podmiotu prowadzącego działalność leczniczą, działającego pod nazwą MEDPRESTIGE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Warszawie (ul. Zgoda 6, 00-018). Firma jest zarejestrowana pod numerem NIP: 5253012674, REGON: 529330044, a jej wpis do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzi Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001119942. Kapitał zakładowy spółki wynosi 10.000,00 zł. W dalszej części regulaminu firma będzie określana jako „Podmiot Leczniczy” lub „Spółka”.
- Spółka figuruje w Rejestrze Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, prowadzonym przez Wojewodę Mazowieckiego, pod numerem 000000279659.
- Podstawy prawne działalności Podmiotu Leczniczego obejmują:
- obowiązujące przepisy prawne, w tym m.in.:
- Ustawę z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej,
- Ustawę z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
- wpis do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą;
- niniejszy Regulamin.
- obowiązujące przepisy prawne, w tym m.in.:
- Treść Regulaminu jest dostępna nieprzerwanie na portalu internetowym ReceptaNaLek (https://receptanalek.pl/), z możliwością jego pobrania, przeglądania i zapisu w formie elektronicznej lub wydrukowania w dowolnym momencie.
- Zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o działalności leczniczej, Spółka jest podmiotem prowadzącym działalność leczniczą.
- Cele i zadania Podmiotu Leczniczego
- Głównym celem działalności Spółki jest dążenie do poprawy i utrzymania zdrowia pacjentów, w szczególności poprzez udzielanie profesjonalnych świadczeń zdrowotnych, promocję zdrowia, prowadzenie działań profilaktycznych i propagowanie zdrowego stylu życia.
- Spółka prowadzi swoją działalność leczniczą w sposób kompleksowy, korzystając z systemów teleinformatycznych oraz innych środków komunikacji.
- Zakres zadań realizowanych przez Spółkę obejmuje:
- świadczenie usług zdrowotnych;
- udzielanie indywidualnych porad i konsultacji;
- orzekanie o stanie zdrowia oraz czasowej niezdolności do pracy;
- prowadzenie diagnostyki i poradnictwa;
- edukację pacjentów;
- promocję zdrowia.
- Struktura organizacyjna
- Spółka prowadzi działalność poprzez zakład leczniczy działający pod nazwą MEDPRESTIGE.
- Spółka funkcjonuje w ramach jednej, niepodzielonej struktury organizacyjnej i nie posiada wydzielonych oddzielnych jednostek czy komórek organizacyjnych.
- Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych
świadczeń zdrowotnych - Zakres działalności Spółki obejmuje organizowanie płatnych usług w obszarze ambulatoryjnej opieki zdrowotnej, które są traktowane jako świadczenia podstawowej opieki medycznej.
- Usługi te są realizowane głównie poprzez systemy teleinformatyczne oraz inne środki komunikacji, zgodnie z art. 3 ust. 1 i 2 ustawy o działalności leczniczej („konsultacje zdalne”).
- Świadczenia medyczne są udzielane przez lekarzy posiadających uprawnienia
do wykonywania zawodu medycznego lub przez inny podmiot leczniczy, który współpracuje ze Spółką na podstawie zawartej umowy. - Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych
- Podmiot Leczniczy udziela świadczeń zdrowotnych wyłącznie za pomocą systemów teleinformatycznych lub systemów łączności, w szczególności za pośrednictwem portalu ReceptaNaLek (https://receptanalek.pl/).
- Miejscem udzielania danych świadczeń zdrowotnych przez Podmiot Leczniczy jest każdorazowe miejsce przebywania danych świadczeniodawców udzielających danych świadczeń w imieniu Podmiotu Leczniczego na rzecz Pacjentów.
- Dane historii leczenia, e-recept, e-zwolnień są przetrzymywane przez okres 5 lat od końca roku kalendarzowego
- Przebieg i organizacja procesu świadczenia
usług medycznych - Podmiot Leczniczy świadczy usługi zdrowotne na zasadzie odpłatności, na podstawie umów zawieranych z pacjentami na odległość poprzez portal ReceptaNaLek (https://receptanalek.pl/). Usługi te są realizowane zgodnie z regulaminem świadczenia usług oraz po uiszczeniu opłaty za wybraną usługę.
- Regulamin świadczenia usług medycznych jest dostępny na portalu ReceptaNaLek (https://receptanalek.pl/), a pacjenci mają obowiązek zapoznania się z jego treścią i zaakceptowania go przed rozpoczęciem korzystania ze świadczeń.
- Przed podjęciem decyzji o skorzystaniu z usługi pacjent zostaje poinformowany o jej cenie oraz szczegółowym zakresie.
- Konsultacje są realizowane na podstawie informacji dostarczonych przez pacjenta w formularzu online, co może skutkować wystawieniem e-recepty lub e-zwolnienia.
- Na portalu Podmiotu Leczniczego pacjent uzupełnia formularz, który następnie zostaje analizowany przez lekarza / osobę wykonującą zawód medyczny. Na podstawie zebranych informacji lekarz / osoba wykonująca zawód medyczny podejmuje decyzje o dalszych krokach.
- W ramach świadczeń medycznych pacjent ma możliwość uzyskania:
- kompleksowej konsultacji zdalnej, w tym porady medycznej;
- informacji na temat stosowanych leków;
- zdalnej konsultacji lekarskiej z możliwością wystawienia e-recepty, o ile wynik wywiadu medycznego wskazuje na zasadność takiej decyzji;
- zdalnej konsultacji lekarskiej z możliwością wystawienia zaświadczenia lekarskiego o czasowej niezdolności do pracy (e-zwolnienie, L4), jeżeli istnieją odpowiednie wskazania medyczne;
- Świadczenia medyczne nie polegają na sprzedaży e-recept, e-zwolnienia, lecz
na przeprowadzeniu konsultacji zdalnych z możliwością wystawienia e-recepty
lub e-zwolnienia. - Status ubezpieczenia pacjenta nie jest weryfikowany, dlatego e-recepty nie podlegają refundacji, nawet jeśli pacjent spełnia kryteria refundacji.
- Na podstawie wywiadu medycznego lekarz / osoba wykonująca zawód medyczny decyduje o ilości i rodzaju przepisanych leków / opakowań.
- Pacjent wypełnia kartę informacyjną dotyczącą swojego stanu zdrowia portalu ReceptaNaLek (https://receptanalek.pl/). Lekarz / osoba wykonująca zawód medyczny podejmuje decyzję o udzieleniu bądź odmowie świadczenia na podstawie wypełnionego formularza. Wysyłając formularz, pacjent oświadcza, że podane dane są prawidłowe i zgodne z prawdą.
- W razie potrzeby lekarz / osoba wykonująca zawód medyczny może skontaktować się z pacjentem drogą mailową, telefoniczną lub SMS-em, aby uzyskać dodatkowe informacje o stanie zdrowia lub dokumentację medyczną. W przypadku nieuzupełnienia danych,
e-recepta nie zostanie wystawiona, a środki za usługę nie zostaną zwrócone. Lekarz / osoba wykonująca zawód medyczny ma 24 godziny na analizę dokumentacji, ale czas ten może zostać przedłużony o 2 dni robocze, jeśli dane są niewystarczające. - Usługa telemedyczna jest dostępna 7 dni w tygodniu. Konsultacje są zazwyczaj realizowane w ciągu 15 minut, jednak mogą zostać wydłużone do 12 godzin ze względu na czynniki losowe. W razie niedostępności lekarza w tym czasie, pacjent zostanie o tym poinformowany SMS-em lub e-mailem. Realizacja usługi następuje w ciągu maksymalnie 72 godzin.
- Kod e-recepty jest przesyłany SMS-em lub e-mailem na podany numer telefonu lub adres e-mail pacjenta.
- Pacjent nie może uzyskać e-recepty na następujące środki:
- leki nasenne, odurzające lub narkotyczne;
- benzodiazepiny i inne leki psychoaktywne;
- marihuanę;
- testosteron;
- marihuanę dożylną;
- wyroby medyczne.
- Lekarz ma prawo odmówić wystawienia e-recept, jeżeli nie ma wskazań medycznych lub istnieją przeciwwskazania. W takim przypadku usługa konsultacji jest uznawana za zrealizowaną, a środki nie podlegają zwrotowi.
- W sytuacjach bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia, lekarz podejmie natychmiastowy kontakt z pacjentem lub podejmie inne kroki niezbędne z medycznego punktu widzenia.
- Odmowa może być również podjęta zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 12 lipca 2023 roku w sprawie środków odurzających i substancji psychotropowych. Recepta nie zostanie wystawiona, jeśli system weryfikacji lub wywiad medyczny wykażą, że jest to niezasadne.
- Recepta na środki odurzające lub substancje psychotropowe może być wystawiona, jeśli od ostatniego badania pacjenta minęło nie więcej niż 3 miesiące.
- Podmiot Leczniczy informuje, że nie wystawia recept na leki benzodiazepinowe i zastrzega sobie prawo do odmowy ich wystawienia.
- Pacjent jest informowany o decyzji odmownej przez Podmiot Leczniczy lub lekarza / osobę wykonującą zawód medyczny drogą mailową lub telefoniczną.
- Organizacja i zadania jednostek Podmiotu Leczniczego
- Podmiot Leczniczy organizuje swoje usługi w taki sposób, aby pacjenci mogli korzystać z nich w najdogodniejszy sposób.
- Proces udzielania świadczeń zdrowotnych uwzględnia:
- prawa i obowiązki pacjenta wynikające z obowiązujących przepisów prawa;
- wymogi określone w aktualnie obowiązujących przepisach prawa;
- procedury i standardy wdrożone przez Podmiot Leczniczy;
- powszechnie obowiązujące standardy medyczne.
- Podmiot Leczniczy oraz jego pracownicy są zobowiązani do zachowania poufności informacji dotyczących pacjenta, uzyskanych podczas udzielania świadczeń zdrowotnych.
- Współpraca z innymi podmiotami leczniczymi
- Spółka może współpracować z innymi podmiotami prowadzącymi działalność leczniczą na podstawie odrębnie zawartej umowy, w celu zapewnienia prawidłowego i ciągłego udzielania świadczeń zdrowotnych pacjentom.
- W ramach tej współpracy Spółka może udostępniać innym podmiotom dokumentację medyczną pacjentów, jeśli jest to niezbędne do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych.
- Współpraca odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i z poszanowaniem praw pacjenta.
- Udostępnianie dokumentacji medycznej
- Podczas świadczenia usług zdrowotnych, MEDPRESTIGE Spółka zbiera i przechowuje dokumentację medyczną pacjentów zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony i poufności danych.
- Dokumentacja medyczna może zostać udostępniona na wniosek pacjenta, jego przedstawiciela ustawowego, osoby upoważnionej lub innego podmiotu, który wykaże uzasadniony interes prawny i posiada odpowiednie uprawnienia na mocy przepisów prawa.
- Opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej są następujące:
Rodzaj dokumentacji | Po raz pierwszy w żądanym zakresie | Po raz kolejny w żądanym zakresie |
Kserokopia lub wydruk (1 strona) | 0,00 zł | 0,50 zł |
Wyciąg lub odpis (1 strona) | 0,00 zł | 15,00 zł |
Środki komunikacji elektronicznej | 0,00 zł | 0,00 zł |
Informatyczny nośnik danych | 0,00 zł | 5,00 zł |
- W celu uzyskania dokumentacji medycznej prosimy o kontakt pod adresem e-mail: info@medprestige.pl lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres siedziby Spółki.
- Wysokość opłat
- Cennik opłat za świadczenia zdrowotne świadczone przez Podmiot Leczniczy jest dostępny na portalu ReceptaNaLek (https://receptanalek.pl/).
- Opłata za usługę jest uiszczana po wypełnieniu formularza i zaakceptowaniu warunków umowy. Jest to warunek konieczny do realizacji świadczenia zdrowotnego.
- Jeśli lekarz / osoba wykonująca zawód medyczny przeprowadzi konsultację i odmówi wykonania usługi ze względu na wnioskowanie o leki niedozwolone, konsultacja jest uznawana za zrealizowaną, a pacjentowi nie przysługuje zwrot opłaty.
- W sytuacji, gdy odmowa wynika z przeciwwskazań medycznych lub braku wskazań do wystawienia e-recepty, konsultacja również uznawana jest za zrealizowaną, a środki nie są zwracane.
- W przypadku niezrealizowania usługi z innych przyczyn (np. awaria systemu), pacjent ma prawo do złożenia reklamacji lub odstąpienia od umowy.
- Reklamację lub oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy zgłosić na adres e-mail: info@medprestige.pl, podając (i) imię i nazwisko pacjenta, (ii) krótki opis reklamacji lub powodu odstąpienia od umowy.
- Podmiot Leczniczy może poprosić pacjenta o dostarczenie dodatkowych dokumentów lub informacji w celu wyjaśnienia okoliczności związanych z reklamacją lub odstąpieniem od umowy.
- Reklamacje lub odstąpienia od umowy są rozpatrywane w ciągu 14 dni od otrzymania zgłoszenia lub dostarczenia dodatkowych dokumentów / informacji, jeśli były wymagane.
- W przypadku nieprzedłożenia wymaganych dokumentów lub informacji, Podmiot Leczniczy ma prawo odmówić uwzględnienia reklamacji lub odstąpienia od umowy.
- Jeśli reklamacja zostanie uwzględniona, Podmiot Leczniczy zobowiązuje się do zwrotu środków na konto pacjenta w ciągu 14 dni od daty decyzji.
- Sposób zarządzania jednostkami
- W ramach Podmiotu Leczniczego przewidziano następujące stanowiska:
- kierownik – funkcję tę pełni zarząd Spółki;
- lekarz / osoba wykonująca zawód medyczny.
- Podstawowe obowiązki poszczególnych stanowisk:
- Kierownik:
- organizowanie i zarządzanie pracą podległych pracowników,
- zatwierdzanie planów inwestycyjnych,
- tworzenie i wdrażanie wewnętrznych regulacji i procedur,
- wydawanie upoważnień oraz pełnomocnictw ogólnych i do załatwiania konkretnych spraw,
- reprezentowanie Spółki w kontaktach z organami kontroli zewnętrznej w trakcie ich działań oraz postępowań kontrolnych,
- zawieranie umów na usługi medyczne,
- podpisywanie umów cywilnoprawnych,
- zatrudnianie i rozwiązywanie umów z pracownikami Podmiotu Leczniczego,
- występowanie publiczne oraz współpraca z mediami;
- lekarz / osoba wykonująca zawód medyczny:
- świadczenie usług medycznych zgodnie z zakresem określonym w Regulaminie,
- edukowanie pacjentów,
- kontakt z pacjentami za pośrednictwem portalu ReceptaNaLek (https://receptanalek.pl/).
- W przypadku nieobecności Kierownika, jego obowiązki przejmuje wyznaczony przez niego pracownik.
- Postanowienia końcowe
- Wszystkie postanowienia niniejszego Regulaminu są wiążące dla wszystkich pracowników Podmiotu Leczniczego.
- Regulamin obowiązuje również podmioty współpracujące z Podmiotem Leczniczym.